lördag 6 april 2013

Sunny Saturday

 
 
Hej på er!
 
Solen skiner, det är helg och magsjukan verkade vara en kort historia. Idag ska vi vara ute i trädgården och greja, och hålla stora tjejer isolerad från folk i ytterligare 28 timmar. Skönt att inte vi andra har någon tendens till sjuka än iaf.
 
Idag ska jag även gå igenom lite gamla saker jag samlat på mig. Jag gillar att samla på mig, men är också ganska duktig på att slänga och skänka som tur är.
Jag samlar på mig gamla saker så som arvegods, saker barnen fått eller gjort och fina loppisfynd. Det jag skänker är oftast nyproducerade saker som inte har något direkt känslomässigt värde för oss.
 
Nu ska jag snart få besök av "Grannkäringa på åsen". Våra Interna smeknamn på varandra, jag är "Grannkäringa i svänga" (och de måste läsas med överdriven västergötsk dialekt.) Man måste ju stå till tjänst om grannen saknar bakplåtspapper :)
 
Ha en fin dag!
 
 
Kram


6 kommentarer:

  1. Hej! Jag har ju "hittat" dig på insta och förälskat mig i dina bilder:) Lika fint var det på din blogg!
    Så mysiga smeknamn ni har och verkar ha en härlig grannsämja!

    Ha en fin kväll och hoppas det fortsätter åt det friska hållet för er!
    Kram Fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack, vad kul!
      Haha ja visst är dom ;)
      Japp nu är vi friska, bara att vänta ut de 48 timmarna!

      Kram

      Radera
  2. Ha en trevlig lördag! Här blir det nog också lite trädgårdsfix :)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men vad härligt, här med. Kratta och sånt kan jag. När blommor ploppar upp är det en annan femma :)

      Kram

      Radera