måndag 20 maj 2013

Vackra varelse

På vår altandörr satt denna skönhet
 
 
Först lät jag såhär: OOuiiaaaabläää, sen såg jag att den var väldigt vacker.
Om jag skulle vara ett äckligt kryp skulle jag absolut vilja vara denna snygga bruttan med en liten lyxig fluffig pälskrage (fuskpäls då, eller det är ju iof hennes egen päls... hmm? ;) och finfina fodral.
 
Idag ska vi bara ta det lugnt, jag mår sjukt illa av en pensilin kur, så jag förklarade för min granne som ska komma på besök att det ser ut som om bomben slagit ner och att jag inte tänker städa eller göra något. Och då förslog hon mysbyx tvång. Ja, vi kompletterar varandra ;) 


Kram

16 kommentarer:

  1. Krya på dig! ja visst är de vackra.

    SvaraRadera
  2. Åh så fin den var! :) Du lyckades verkligen få till ett riktigt fint kort på den skönheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, ja visst var den fin. Nästan inte alls äcklig :)

      Radera
  3. Vilken skönhet ni har hemma hos er :)

    Krya på dig! Det är inte roligt när man mår dåligt...

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oh, ja finns det vackra insekter så ska det vara denna då!!
    Krya på dig, hoppas du snart mår bättre! Här är det också sjukstuga och då är det mysbyxor som gäller!!

    Kram fredrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysbyxor är det bästa! Mina favvisar har legat i tvätten för länge nu känner jag :)

      Radera
  5. Haha, vilken skön granne! Hoppas du kryar på dig!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  6. Faktiskt en underbar varelse!
    Hoppas att du mår bättre snart!

    Kram
    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Tack nu mår jag prima, men det är bara för att jag är så seg på att svara ;)

      Radera
  7. ja, du har verkligen lyckats fånga insekten på ett vackert sätt, annars är jag inte mycket för stora flyg fän , annars är jag en stor djurälskare.
    Krya på dig.
    Hittade din blogg genom Min vita veranda blogg tror jag:))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Nej inte jag heller, jag skriker mest och springer runt om det kommer något flygandes :)
      Vad kul!

      Kram

      Radera
  8. Men att en insekt kan vara såå fin...en fiin madam, kanske ska man titta lite närmare på dom i fortsättningen. Tror faktiskt inte jag sett någon vit. Krya på dig
    Kram Liselott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inte klokt, dom brukar ju mest vara äckliga :) Tack, nu är jag frisk som en nötkärna :D

      Radera